joi, 28 octombrie 2010

Noi și materialismul

Noi și materealismul

  Mă gândesc deseori - de ce noi, tinerii (și nu numai), punem un accent atât de vizibil pe vestimentație, pe fizicul celor din jur? De ce atunci când cunoaștem pe cineva, îl scanăm binișor din cap până-n picioare, apoi hotărâm, ne merită sau nu atenția.
  Vorbesc de la persoana întâi, pentru că așa fac și eu. Involuntar. Câteodată stau și ma gândesc - de când s-a născut acest fenomen? Odată cu apariția marilor colecții de modă sau este acest fenomen de la originea omenirii, și strămoșii noștri făceau același lucru? Comparau, care are o frunză mai mai mare și mai verde la brâu, care are o cunună mai cu multe flori pe frunte... Eu cred că atunci așa ceva nu se făcea totuși!
  Asta acum noi suntem contaminați de boala trend-urilor, hainelor și telefoanelor scumpe. Acum fiecare din noi se rupe în patru doar ca să poarte ceva cu o insigna la spate, doar ca să fie apreciat drept un „om ce merge în pas cu moda”. O sfidăm pe Marinica, care cumpăra haine din piață, uitându-ne la ea de sus și analizându-i vestimentația de-a fir-a păr..
  ”Marile vedete”  își motivează obsesiile prin argumentul bizar că ar aprecia calitatea. Merge ”marea vampă” doar la mall-uri, în Gemenii sau Elat după cumpărături. Dânsele poate nici nu știu unde se află piața centrală.
  Ziceam o dată că îmi place de o persoană, îmi place stilul și precum că ar arăta ea mereu bine. Ca să aud mirată de la o altă persoană :” Hm, păi ea se îmbracă cu haine din piață, chiar și blugii și-I cumpără de acolo. Cum poate să îți placă?”
  Acest ton  m-a ucis!”  
  Eu tot am haine din piață. Ei și? A zis cineva că să cumperi ceva de acolo e un păcat, că hainele de acolo nu sunt igienice, sunt contaminate?   
 Și totuși, trăind într-un mediu în care vezi Mariane și Marine chitite și înțolite, vine siguranța că fiecare dintre noi se simte mai superior, mai încrezut atunci când are o haină de firmă. Uitând complet de calitate. Și atunci, de ce noi, fetele, jertvim comoditatea și stilul propriu, inedit, în schimbul tocurilor de 11 cm și mai mult, doar pentru a arăta cât de „modnițe„ mai suntem?
  Și nu facem asta doar pentru a le plăcea cât mai mult baieților, o facem ca să le arătăm altor fete cât de frumoase, stilate și îmbrăcate putem fi! Încercați sa nu fiți de acord cu mine și să aduceți contraargumente...

                                        

                                            

5 comentarii:

  1. spui tu, iughire? iak tu ma stii pe mine, eu sunt prietena de nedespartit cu tot ce inseamna blugi, si ghete. Mai rarutz iak vin pe tocuri, da asta cu 11 cm, tre sa recunosc, in cazul meu chiar sunt bine veniti, pentru ca eu sunt josutza-josutza! :PPPPPP

    RăspundețiȘtergere
  2. spoon eu! tu nu esti de acord cu mine? eu stiu ca toti asa suntem... :) cat despre tocuri! tit ti se poate :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Iertata sa-mi fie indrazneala de a cita o expresie populara, poate pe alocuri stridenta: "Nu potzi face din rahat dulceatza!"

    RăspundețiȘtergere
  4. Săraca Europă! Dac-o să intrăm în UE, o să se sperie cetăţenii altor state de "moda" şi "extravaganţa" noastră! Suntem nişte coţofene şi cioroi. Ne machiem strident ziua, seara nici nu mai zic!... Nu ieşim din casă să ducem gunoiul, până nu ne facem câte-o "coadă" la ochi. Cât despre mine, înălţimea nu-mi permite să port tocuri, dar asta nu mă indispune. Ultima dată m-am machiat în octombrie, când am fost la o nuntă. Dar şi atunci la insistenţa unei prietene. Şi, culmea, mă uitam în oglindă şi-mi părea că toată lumea se uită la mine ca la o coţofană:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mda! Sabinel, Slavic, ma bucur ca am sustinere din partea voastra! Si ma bucur ca nu numai eu sesizez aceste aspecte ale societatii noastre "ultramoderne" si "supereuropene". Bafta in arta de a-i persuada pe ceilalti in aceasta directie!

    RăspundețiȘtergere